Persoonlijke hulpmiddelen

Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Navigatie

Navigatie
Navigation menu
Document acties
U bent hier: Home / Mijn stad / Gemeentediensten / Bevolking en burgerlijke stand

Bevolking en burgerlijke stand

Avenue Reine Astrid, 18b - 7850 Enghien

 - chef de service

02/397.14.10

cG9wdWxhdGlvbkBlbmdoaWVuLWVkaW5nZW4uYmU=

Openingsuren van de dienst :
Op afspraak : maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8u15 tot 12u

Op afspraak : dinsdag van 15u30 tot 18u30 (om de twee weken)

Zonder afspraak : woensdag van 8u15 tot 12u en van 13u30 tot 16u

 

Medewerkers

Anne BERCKMANS

Benjamin LEROY

Warda MAHIEU-DENUIT

Melissa VETSUIPERS

Alexia L'HUILLIER

Taken

Bij de dienst bevolking en burgerlijke stand kunt u terecht voor allerlei administratieve documenten in verband met tewerkstelling, school, reizen, sociale zekerheid, pensioen…

De dienst reikt bewijzen van gezinssamenstelling en andere certificaten uit, regelt aanvragen voor identiteitsbewijzen (identiteitskaart, paspoort, rijbewijs), beheert strafregisters, domiciliewijzigingen… en nog veel meer.

De dienst bevolking maakt hoofdzakelijk gebruik van informatie uit het rijksregister. Een van hun belangrijkste taken bestaat er dan ook in de juistheid van die informatie verzekeren.

De burgerlijke stand is verantwoordelijk voor de uitgifte en het beheer van verschillende officiële aktes (geboorte, huwelijk, scheiding, adoptie, overlijden), registreert wettelijk samenwonenden en behandelt huwelijksdossiers en aanvragen tot verwerving van de nationaliteit.