Bevolking en burgerlijke stand
Avenue Reine Astrid, 18b - 7850 Enghien
Gérald MAES - chef de service
02/397.14.10
Openingsuren van de dienst :
Van maandag tot vrijdag van 8 uur 15 tot 12 uur. Eveneens geopend op woensdag namiddag van 13 uur 30 tot 16 uur.
En op zaterdag voormiddag van 9 uur tot 11.30 uur.
Medewerkers
Anne BERCKMANS
Francesca LORENZATO
Benjamin LEROY
Taken
Bij de dienst bevolking en burgerlijke stand kunt u terecht voor allerlei administratieve documenten in verband met tewerkstelling, school, reizen, sociale zekerheid, pensioen…
De dienst reikt bewijzen van gezinssamenstelling en andere certificaten uit, regelt aanvragen voor identiteitsbewijzen (identiteitskaart, paspoort, rijbewijs), beheert strafregisters, domiciliewijzigingen… en nog veel meer.
De dienst bevolking maakt hoofdzakelijk gebruik van informatie uit het rijksregister. Een van hun belangrijkste taken bestaat er dan ook in de juistheid van die informatie verzekeren.
De burgerlijke stand is verantwoordelijk voor de uitgifte en het beheer van verschillende officiële aktes (geboorte, huwelijk, scheiding, adoptie, overlijden), registreert wettelijk samenwonenden en behandelt huwelijksdossiers en aanvragen tot verwerving van de nationaliteit.