Persoonlijke hulpmiddelen

Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Navigation

Navigation
Menu de navigation
U bent hier: Home / Mijn stad / Gemeentediensten / Bevolking en burgerlijke stand
Document acties

Bevolking en burgerlijke stand

Avenue Reine Astrid, 18b - 7850 Enghien

Gérald MAES - chef de service

02/397.14.10

cG9wdWxhdGlvbkBlbmdoaWVuLWVkaW5nZW4uYmU=

Openingsuren van de dienst :
Van maandag tot vrijdag van 8 uur 15 tot 12 uur. Eveneens geopend op woensdag namiddag van 13 uur 30 tot 16 uur.
En op zaterdag voormiddag van 9 uur tot 11.30 uur. Zie tabel : juli tot september 2016

 

Medewerkers

Anne-Marie DEROUX

Martine RONSE

Anne BERCKMANS

Francesca LORENZATO

Benjamin LEROY

Christel RICOUR

Taken

Bij de dienst bevolking en burgerlijke stand kunt u terecht voor allerlei administratieve documenten in verband met tewerkstelling, school, reizen, sociale zekerheid, pensioen…

De dienst reikt bewijzen van gezinssamenstelling en andere certificaten uit, regelt aanvragen voor identiteitsbewijzen (identiteitskaart, paspoort, rijbewijs), beheert strafregisters, domiciliewijzigingen… en nog veel meer.

De dienst bevolking maakt hoofdzakelijk gebruik van informatie uit het rijksregister. Een van hun belangrijkste taken bestaat er dan ook in de juistheid van die informatie verzekeren.

De burgerlijke stand is verantwoordelijk voor de uitgifte en het beheer van verschillende officiële aktes (geboorte, huwelijk, scheiding, adoptie, overlijden), registreert wettelijk samenwonenden en behandelt huwelijksdossiers en aanvragen tot verwerving van de nationaliteit.